تحقیق در عملیات چیست؟  ... operational research تعاریف – مفاهیم

تحقیق در عملیات چیست؟  ... operational research

تعاریف – مفاهیم
 
 

در جنگ جهانی دوم فرماندهی نظامی در انگلستان از گروهی از دانشمندان دعوتی بعمل آورد تا در مسائل سوق الجیشی و تدابیر جنگی مربوط به دفاع زمینی و هوایی این کشور مطالعه نمایند. هدف آنها تعیین موثرترین روش استفاده از منابع محدود نظامی بود. از جمله مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت مطالعه کارایی بمب افکنهای نوع جدید و روش استفاده از راداری بود که به تازگی اختراع شده بود. تشکیل این گروه علمی به عناون اولین فعالیت رسمی تحقیق در عملیات به شمار آمده است.
نام تحقیق در عملیات ظاهراْ بدین مناسبت داده شده بود که این گروه به پژوهش در عملیات(نظامی) پرداخته بود. این رشته جدید تصمیم گیری از آغاز به عنوان رشته ای شناخته شده است که اطلاعات علمی را از طریق تلاش گروهی متخصص در نظامهای مختلف به منظور تعیین بهترین نحوه

ادامه نوشته

پنج راه برای ایجاد یک محیط کاری مثبت

پنج راه برای ایجاد یک محیط کاری مثبت

. جایگاه مناسب را بپذیرید.
اولین قدم برای ایجاد یک محیط کار مثبت این است که جایگاهی داشته باشید که مناسبتان باشد. قبل از اینکه جایگاهی را قبول کنید، باید بدانید مهارت‌های اصلی‌تان چیست؛ دوست دارید چه نوع کاری انجام دهید، چه نقشی داشته باشید، در پنج سال آینده خودتان را کجا می‌بینید و چه نوع محیط‌هایی جذبتان می‌کند. دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند آن فرصت‌هایی که با آن معیارها همخوانی دارد را تشخیص داده و شروع خوبی داشته باشید.

2. فردی مثبت باشید.

رفتار و نگرشی مثبت داشته باشید تا دیگران به راحتی سراغتان بیایند. به همکارانتان نشان دهید که در دسترس هستید و دوست دارید به آنها کمک کنید. با لبخند راه بروید و با آنهایی که در راه برخورد می‌کنید ارتباط چشمی خوب برقرار کنید. صمیمی و مهربان باشید. با محبت، اشتیاق و ادب حرف بزنید. قبل از هر فرضیه، سوال کنید. با علاقه به حرف‌های دیگران گوش دهید و آخر اینکه شکوه و شکایت و غرغر نکنید.

3. مسئولیت‌پذیر باشید.

مسئولیت جهت شغلیتان را قبول کنید. شما مسئول ایحاد محیطی هستید که موجب رشد و یادگیری شما شود. هر چه بیشتر در بن‌بست بمانید، مثبت ماندن برایتان سخت‌تر خواهد شد. اگر از جهت شغلی کنونیتان راضی نیستید، اگر می‌خواهید در همان شرکت بمانید، با مدیرتان


ادامه نوشته

خبر وخبر رسانی در قرآن کریم

خبر وخبر رسانی در قرآن کریم نویسنده: علیرضا پویا

  انتشارات دانشکده صدا و سیمای تهران
1384
تهیه کننده : سید مهدی حسینی
دانشجوی کارشناسی روابط عمومی

زيرنظر استاد محترم جناب آقاي مهدي ياراحمدي خراساني



مقدمه : خبر چیست؟ انتخاب رویداد ها از جهان واقعی و انتقال آن به جهان رسانه ای، روندی است که خبر ها طی آن متولد می شوند. اما همین پاسخ که گاه به شکل دیگری به این صورت ارائه می شود که خبر گزارش یک رویداد است و نه خود آن رویداد. باز به طرح 2 پرسش بنیادی تر دامن می زند:
1- معیار های انتخاب رویداد ها برای تبدیل به خبر کدامند؟
2- این رویداد ها به چه شکل ارائه می شوند؟
در ادبیات کلاسیک روزنامه نگاری دو گروه پاسخ در برابر این دو پرسش ارائه شده است. بحث ارزش های خبری در پاسخ به پرسش اول و بحث سبک های خبری در پاسخ به

ادامه نوشته

مخاطب شناسی

مخاطب شناسی

نظریه­های ارتباطی مرتبط با آثار وسایل ارتباط جمعی

1-     نظریه تزریقی یا تاثیر قدرتمند ( هیتلر/ موسیلینی / کافلین)

در فاصله جنگ جهانی اول و دوم ارائه گردید، تکیه اصلی از عناصر ارتباطی بر روی پیام می­باشد بر اساس این نظریه پیام را می­توان به نحوی تجویز و منتشر نمود که بر قلب و ذهن مخاطب نفوذ کرده و رفتار مورد نظر فرستنده پیام در گیرنده پیام ایجاد گردد بر اساس این نظریه مخاطب منفعل است و ارتباط­گر همه کاره، همان طور که مواد داخل سرنگ به بدن بیمار بی­دفاع تزریق می­گردد پیام نیز مغزهای بی­دفاع را تحت نفوذ خود در می­آورد. پیام به افراد که به صورت جداگانه از یکدیگر قرار گرفته­اند مستقیم تاثیر می­گذارد نام دیگر این نظریه گوبلز می­باشد. معمولاً این نظریه فقط در کشورها و مجامع تک رسانه­ای عملیاتی می­باشد مانند

ادامه نوشته

eoچیست و چرا مهم تر از IQ است؟

eoچیست و چرا مهم تر از IQ است؟


هوش هیجانی آن جنبه  ی مرموز و اسرار آمیز از وجود هر یک از ماست که تا حدی نا معمول و نا محسوس است و شاید نتوان با چشم سر آن را دید یا لمس کرد . هوش هیجانی در برگیرند ه  ی تمامی مهارت های رفتاری ،کنار آمدن با پیچیدگی های اجتماعی و تصمیم گیری هایی شخصی است  که به نتایج مثبت و مطلوب می انجامد .مفهوم هوش هیجانی توضیح می دهد که چرا دو نفر با IQ مساوی می توانند به سطح کاملا متفاوتی از پیشرفت و خوشبختی برسند .هوش هیجانی  به آن دسته از جنبه های زیر بنایی رفتار فردی اشاره دارد که به طور کامل  با توانایی های عقلانی و تفکری او متفاوت است .تا به حال هیچ گونه ارتباط مستقیمی میان IQ و EQ مشاهده نشده است . هرگز نمی توان هوش هیجانی را فقط با اتکا به هوش  استعداد تحصیلی او پیش بینی یا اندازه گیری کرد .تا همین اواخر این واقعیت اخباری بس جدی و تکان دهنده

ادامه نوشته

علوم سازمانی در زمینه پسا مدرنیسم

علوم سازمانی در زمینه پسا مدرنیسممترجم: رضا توکلی

 

مقدمه: توافق گسترده ای وجود دارد که، حداقل در جهان غرب، بخش اعظم قرن حاضر تحت سلطه یک آرایه به هم پیوسته از مفاهیم  که −واپسگرایانه− میتوان آن را مدرنیست نامید. این مفاهیم، به نوبه خود ، به شرایط مختلف تکنیکی- موادی مربوط می شوند، بسیاری از اشکال زندگی نهادی را در محاصره

خود می گیرند و طیف وسیعی از شیوه های فرهنگی −به عنوان مثال، در ادبیات ، هنر، معماری و صنعت− را تحت تاثیر خود قرار می دهند. تحلیلگران، اغلب با استفاده از واژه های مدرنیته برای تأکید بر ترکیب ویژگی های اقتصادی ، تکنولوژیکی و نهادی (گیدنز، 1990؛ جیمسون، 1984) و مدرنیسم برای صحبت در باره الگوبرداریهای فکری و فرهنگی، بر جنبه های مختلف این دوره تمرکز  می کنند (لونسون، 1984؛ فراسینا

ادامه نوشته

این پسران هرگز ازدواج نمی کنند!!

این پسران هرگز ازدواج نمی کنند!!

 


تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند و محبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.
اما چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد

ادامه نوشته